Кошик
672 відгуків
Детальніше про послугу "ДОВІРА"? (❤️Usługa zaufania❤️)Бажаю дізнатися!
BULATOCHKA - САДОВА та ІНСТРУМЕНТАЛЬНА ТЕХНІКА
+380 (99) 642-39-79VIBER
+380 (96) 901-70-77Відділ продажу (роздріб)
+380 (93) 536-41-20Відділ продажу (роздріб)
+380 (99) 249-67-78Відділ запчастин та ремонту
Додати відгук

Вимога до мотоблоку.

Вимога до мотоблоку.

Трохи про історію створення свого першого мотоблока.

Почалося на початку 80-х коли, здобув свій перший садовий ділянку. Цікавлячись технікою, вирішив полегшити собі працю, обробки своєї ділянки. У той час ще мотоблоків саморобних були одиниці, а про промислових були тільки розмови. Побачивши в журналі схему мотоблока Кузнєцова з Підмосков'я «Моделіст-конструктор №10 за 1983р.», я вирішив її втілити. За описом, це була чудо-техніка: довговічна, легка в управлінні і надійна. Взявши її за основу, і до того ж ще посиливши деякі вузли, вийшов мотоблок трансформується в міні-трактор з легким кузовком попереду і рульовою колонкою.

Мій перший мотоблок 1986 року зроблений за схемою Кузнєцова з Підмосков'я «Моделіст-конструктор №10 за 1983р.» (фотографії з фрезами нету)

Прийшла весна, наспів ділянку і я вранці пішов орати сад. На початку ефект був вражаючий у порівнянні з лопатою, але тривав близько 5 метрів, після чого у мотоблока порвалася ланцюг. Думав випадковість, але після заміни ланцюга через 10-15 метрів поломка повторилася. І так тривало до самого вечора. З 3-х соток мені вдалося зорати одну. Закинувши в кущі свою техніку, по лікоть в мазуті, знесилений і морально пригнічений я побрів додому. 3 сотки довелося пахати ще два дні таким же методом. Родичі мені щиро співчували, пропонували допомогти перекопати лопатами. Але я був упертий і не розумів чому так відбувається. Думав може ґрунт така пробував зорати сусідам, а поломки повторювалися. Жодна ділянка, я до кінця не допахивал.

Після чого, я став аналізувати диво-техніку:

  1. Мотор стояв від моторолера «Вятка» потужністю 6 кінських сил витримував Навантаження добре.

  2. Фрези Г-подібні — 16 шт., діаметр 460 мм, захоплення 700 мм. Глибина оранки фактично була 190 мм., так як радіус редуктора був 50 мм, а при заглибленні на вісь, збільшуючи глибину оранки мотоблок вперед не йшов, і доводилося штовхати, що дуже сильно стомлювало.

  3. Трансмісія мотоблока була ланцюгова (крок ланцюга 12,7) При роботі фрезою навантаження на трансмісію діють циклічно (ривки), що ланцюгова передача не переносить. При заміні ланцюга на більш потужну, збільшувалися габарити в геометричній прогресії, а явного покращення не відбувалося. Будь пеньок, камінь, корінець опинявся крушитильным і наступає швидке руйнування ланцюга.
    ВИСНОВОК: ДЛЯ ПЕРЕДАЧІ КРУТНОГО МОМЕНТУ БЕЗПОСЕРЕДНЬО НА ФРЕЗИ ЛАНЦЮГОВА ПЕРЕДАЧА ВИЯВИЛАСЯ НЕ ПРИДАТНА.

    Після такого плачевного результату, постало питання про самостійне винаході мотоблока з певними вимогами.


Основні вимога до мотоблоку.

1. Надійність трансмісії.
У трансмісії повинен бути присутнім великий запас міцності при малій вазі і габаритах, так як при роботі трапляються: каміння, коріння, труби, шланги, лопати, металеві штирі і. т. д. Трансмісія повинна витримати таке навантаження, при якій двигун не зміг би її розірвати і відразу ж стихнути. Варіанти запобіжників (наявності слабких місць, приміром ременя, і тому подібних) виключаються повністю. Догляд повинен бути мінімальний, а моторесурс не менше 10-ти років. Обов'язково наявність реверсу для обробки практично будь-яких ділянок землі (в кутах, тупиках і інших обмежених умовах). Забезпечити зниження обертів ходового вала, для полегшення управління мотоблоком і для потрібного режиму роботи двигуна.

2. Керованість.
Керованість повинна бути без особливих зусиль, як на прямій ділянці, так при розвороті й повороті. Присутні коригування напрямку, так як із-за різної структури і стану грунту, нерівності або проходячи поруч зі зораної вже смугою землі, коли частина фрез знаходиться в ній, мотоблок відводить убік (розгортається) до більш м'якого ділянці (при оранці доріжки, окантовки саду, ухилі, навколо дерев і. т. д. )

3. Вага і габарити.

Вага мотоблока повинен бути 70-80 кг. Збільшення і зменшення ваги погіршує керованість, транспортування, саму оранку. Центр ваги повинен регулюватися на ходу і збалансований так, щоб можна було керувати: при розворотах, глибині оранки і при різної твердості грунту. Габарити повинні бути не більше стандартних хвірток, поміщатися в легковий автомобіль без фрез і проходу в найбільш недоступних місцях саду.

4. Фрези.
Фрези не менше 500 мм в діаметрі, так як штик лопати — 250 мм. Ширина захоплення від 800 до 1300мм, можливо і більше. Кількість променів необмежено. Розташування променів повинно бути таким, щоб кожен наступний промінь перекривав попередній, були відсутні стрибки, кочення, биття. Після оранки землі фракція повинна виходити приблизно 30х30 (крупніше вже грудки, а дрібніші відбувається швидке злежуванню, мале насичення вологою і киснем. Фрези не повинні забиватися травою, так як сповільнюється рух мотоблока вперед. З легкістю орати як піщану землю, так і цілину. Оранка землі в кілька проходів категорично виключається.

Вимога були визначені, починати треба було з головного, трансмісії.

Коротко розглянемо застосування різних традиційних видів силових передач до ходовому валу мотоблока.

1. Черв'ячна передача.

Головним недоліком черв'ячної передачі є відсоток коефіцієнту корисної дії (ККД), який становить 50%, що говорить про збільшення потужності, завантаження двигуна і відповідно ваги. Відсутність зворотного зв'язку (мотоблок без дії мотора неможливо зрушити з місця). У точності виготовлення. Складність установки двигуна, а при установці циліндр двигуна знаходиться в горизонтальному положенні, що знижує моторесурс двигуна в 10-ки разів. Висока швидкість ковзання уздовж лінії зуба, що веде до підвищеної схильності до заїдання ( необхідні спеціальні мастила і матеріали для зубчастого вінця черв'ячного колеса), і більш високому тепловиділення.
Висновок: застосування черв'ячної передачі не технологічно.

2. Зубчаста циліндрична передача.
Дуже великий набір циліндричних шестерень, підшипників, валів з чого слід непомірний вагу. Точність обробки і виготовлення кожуха, велика масивність кожуха. Неефективна мастило всіх циліндричних шестерень. З практики ламає зуби, від різко змінного навантаження. Низький ККД, що збільшує завантаженість двигуна.

Висновок: застосування зубчастої циліндричної передачі не технологічно.

3. Ланцюгова передача.
Ланцюгова передача не витримує різко змінних навантажень. Недостатній коефіцієнт редукції, що веде до високих обертів і великої завантаженості двигуна. При збільшенні ланцюга на більш потужну ланцюг, додавання ступенів зниження, збільшує геометричні габарити і вага.

Висновок: застосування ланцюгової передачі не неприпустимо.

Як правило будь-технічне питання вирішується. Було знайдено рішення, яке включило в себе: простоту, простоту у виготовленні, мала вага, високий ККД, неймовірну надійність, а також відразу реверс. Включило перспективу вузлів в модульному варіанті. Задумку виготовлення міні-трактора, з вихідними валами для навісних фрез, косарки і багатьох інших корисних речей.

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner