Вимога до мотоблоку.
Трохи про історію створення свого першого мотоблока.
Почалося на початку 80-х коли, здобув свій перший садовий ділянку. Цікавлячись технікою, вирішив полегшити собі працю, обробки своєї ділянки. У той час ще мотоблоків саморобних були одиниці, а про промислових були тільки розмови. Побачивши в журналі схему мотоблока Кузнєцова з Підмосков'я «Моделіст-конструктор №10 за 1983р.», я вирішив її втілити. За описом, це була чудо-техніка: довговічна, легка в управлінні і надійна. Взявши її за основу, і до того ж ще посиливши деякі вузли, вийшов мотоблок трансформується в міні-трактор з легким кузовком попереду і рульовою колонкою.
Мій перший мотоблок 1986 року зроблений за схемою Кузнєцова з Підмосков'я «Моделіст-конструктор №10 за 1983р.» (фотографії з фрезами нету)
Прийшла весна, наспів ділянку і я вранці пішов орати сад. На початку ефект був вражаючий у порівнянні з лопатою, але тривав близько 5 метрів, після чого у мотоблока порвалася ланцюг. Думав випадковість, але після заміни ланцюга через 10-15 метрів поломка повторилася. І так тривало до самого вечора. З 3-х соток мені вдалося зорати одну. Закинувши в кущі свою техніку, по лікоть в мазуті, знесилений і морально пригнічений я побрів додому. 3 сотки довелося пахати ще два дні таким же методом. Родичі мені щиро співчували, пропонували допомогти перекопати лопатами. Але я був упертий і не розумів чому так відбувається. Думав може ґрунт така пробував зорати сусідам, а поломки повторювалися. Жодна ділянка, я до кінця не допахивал.
Після чого, я став аналізувати диво-техніку:
- Мотор стояв від моторолера «Вятка» потужністю 6 кінських сил витримував Навантаження добре.
- Фрези Г-подібні — 16 шт., діаметр 460 мм, захоплення 700 мм. Глибина оранки фактично була 190 мм., так як радіус редуктора був 50 мм, а при заглибленні на вісь, збільшуючи глибину оранки мотоблок вперед не йшов, і доводилося штовхати, що дуже сильно стомлювало.
- Трансмісія мотоблока була ланцюгова (крок ланцюга 12,7) При роботі фрезою навантаження на трансмісію діють циклічно (ривки), що ланцюгова передача не переносить. При заміні ланцюга на більш потужну, збільшувалися габарити в геометричній прогресії, а явного покращення не відбувалося. Будь пеньок, камінь, корінець опинявся крушитильным і наступає швидке руйнування ланцюга.
ВИСНОВОК: ДЛЯ ПЕРЕДАЧІ КРУТНОГО МОМЕНТУ БЕЗПОСЕРЕДНЬО НА ФРЕЗИ ЛАНЦЮГОВА ПЕРЕДАЧА ВИЯВИЛАСЯ НЕ ПРИДАТНА.
Після такого плачевного результату, постало питання про самостійне винаході мотоблока з певними вимогами.
Основні вимога до мотоблоку. 1. Надійність трансмісії.
У трансмісії повинен бути присутнім великий запас міцності при малій вазі і габаритах, так як при роботі трапляються: каміння, коріння, труби, шланги, лопати, металеві штирі і. т. д. Трансмісія повинна витримати таке навантаження, при якій двигун не зміг би її розірвати і відразу ж стихнути. Варіанти запобіжників (наявності слабких місць, приміром ременя, і тому подібних) виключаються повністю. Догляд повинен бути мінімальний, а моторесурс не менше 10-ти років. Обов'язково наявність реверсу для обробки практично будь-яких ділянок землі (в кутах, тупиках і інших обмежених умовах). Забезпечити зниження обертів ходового вала, для полегшення управління мотоблоком і для потрібного режиму роботи двигуна. 2. Керованість.
Керованість повинна бути без особливих зусиль, як на прямій ділянці, так при розвороті й повороті. Присутні коригування напрямку, так як із-за різної структури і стану грунту, нерівності або проходячи поруч зі зораної вже смугою землі, коли частина фрез знаходиться в ній, мотоблок відводить убік (розгортається) до більш м'якого ділянці (при оранці доріжки, окантовки саду, ухилі, навколо дерев і. т. д. ) 3. Вага і габарити.
Вага мотоблока повинен бути 70-80 кг. Збільшення і зменшення ваги погіршує керованість, транспортування, саму оранку. Центр ваги повинен регулюватися на ходу і збалансований так, щоб можна було керувати: при розворотах, глибині оранки і при різної твердості грунту. Габарити повинні бути не більше стандартних хвірток, поміщатися в легковий автомобіль без фрез і проходу в найбільш недоступних місцях саду.
4. Фрези.Фрези не менше 500 мм в діаметрі, так як штик лопати — 250 мм. Ширина захоплення від 800 до 1300мм, можливо і більше. Кількість променів необмежено. Розташування променів повинно бути таким, щоб кожен наступний промінь перекривав попередній, були відсутні стрибки, кочення, биття. Після оранки землі фракція повинна виходити приблизно 30х30 (крупніше вже грудки, а дрібніші відбувається швидке злежуванню, мале насичення вологою і киснем. Фрези не повинні забиватися травою, так як сповільнюється рух мотоблока вперед. З легкістю орати як піщану землю, так і цілину. Оранка землі в кілька проходів категорично виключається. Вимога були визначені, починати треба було з головного, трансмісії.
Коротко розглянемо застосування різних традиційних видів силових передач до ходовому валу мотоблока. 1. Черв'ячна передача.
Головним недоліком черв'ячної передачі є відсоток коефіцієнту корисної дії (ККД), який становить 50%, що говорить про збільшення потужності, завантаження двигуна і відповідно ваги. Відсутність зворотного зв'язку (мотоблок без дії мотора неможливо зрушити з місця). У точності виготовлення. Складність установки двигуна, а при установці циліндр двигуна знаходиться в горизонтальному положенні, що знижує моторесурс двигуна в 10-ки разів. Висока швидкість ковзання уздовж лінії зуба, що веде до підвищеної схильності до заїдання ( необхідні спеціальні мастила і матеріали для зубчастого вінця черв'ячного колеса), і більш високому тепловиділення.
Висновок: застосування черв'ячної передачі не технологічно.
Дуже великий набір циліндричних шестерень, підшипників, валів з чого слід непомірний вагу. Точність обробки і виготовлення кожуха, велика масивність кожуха. Неефективна мастило всіх циліндричних шестерень. З практики ламає зуби, від різко змінного навантаження. Низький ККД, що збільшує завантаженість двигуна.
Висновок: застосування зубчастої циліндричної передачі не технологічно.
3. Ланцюгова передача.Ланцюгова передача не витримує різко змінних навантажень. Недостатній коефіцієнт редукції, що веде до високих обертів і великої завантаженості двигуна. При збільшенні ланцюга на більш потужну ланцюг, додавання ступенів зниження, збільшує геометричні габарити і вага.
Висновок: застосування ланцюгової передачі не неприпустимо.
Як правило будь-технічне питання вирішується. Було знайдено рішення, яке включило в себе: простоту, простоту у виготовленні, мала вага, високий ККД, неймовірну надійність, а також відразу реверс. Включило перспективу вузлів в модульному варіанті. Задумку виготовлення міні-трактора, з вихідними валами для навісних фрез, косарки і багатьох інших корисних речей.- Як вибрати газонокосарку для дому?Газонокосарки є незамінними помічниками при догляді за зеленими ділянками. Газонна трава для правильного розвитку і зростання потребує періодичного скошуванні. Те, який інструмент ви виберіть, визначить зручність, швидкість і якість...Як вибрати газонокосарку для дому?
- Про компанію STIGA (лідер по виробництву газонокосарок і садової техніки) та історія цієї компанії в деталях.Stiga має високу якість і чудові експлуатаційні характеристики, перевірено часом!Про компанію STIGA (лідер по виробництву газонокосарок і садової техніки) та історія цієї компанії в деталях.